Urmatorul eveniment in:

  • 00 ZILE
  • 00 ORE
  • 00 MIN
  • 00 SEC

Inchinarea



De la inceputurile noastre am incercat ca biserica, sa aflam ce este inchinarea, care sunt formele adevarate ale inchinarii, cand a inceput istoria inchinarii si care este baza biblica si teologica pentru practicarea ei in viata personala, in familie si in Biserica. Ce teologie a inchinarii adoptam noi si ce fel de forme putem folosi in asa fel incat sa fim ziditi si nu sa ne dezbinam? Aici sunt cateva dintre concuziile la care am ajuns in urma studiului nostru.


Definire din punct de vedere teologic

Inchinarea biblica este construita teologic pe principiul a doi factori. 1) Primul este cel legat de initiativa lui Dumnezeu de a salva omenirea prin actul rascumpararii in Isus. 2) Al doilea este legat de raspunsul oamenilor la initiativa lui Dumnezeu. Prin inchinare, se aduce aminte de gloria actului salvarii, se repeta simbolic acest act, se anticipa deplina implinire a fagaduintelor lui Dumnezeu si se sarbatoreste sau celebreaza intr-o varietate infinita de forme si ritualuri, evenimentul Hristos. Inchinarea este initierea unei partasii benefice omului din partea lui Dumnezeu si raspunsul in credinta al omului catre Dumnezeu.


Perspectiva istorica

Pentru a ne forma un concept global si complex despre inchinare, este necesar sa cunoastem biblic, istoric si denominational, modele, concepte si forme de inchinare folosite in Biserica Universala de-a lungul mileniilor. Am vazut ca se pot folosi forme nenumarate de inchinare, forme care il au in centru pe Hristos. Cu toate acestea, neajunsul fiecarui inchinator este aservirea acestuia la propria-i teologie a inchinarii. Din acest neajuns, se nasc intolerante intre oameni, diviziunile doctrinare, neingaduirea altor forme decat cele pe care inchinatorul le cunoaste.


Inchinarea se face in duh si in adevar

Inchinarea nu are de-a face cu un anumit loc sau cu un anumit timp, ci are de-a face cu modul in care se realizeaza (atitudinea).Cum? Dar, cu toate acestea raspunsul nu sta intr-o anumita forma exterioara, ci in ce se afla in interiorul inchinatorului. Cum este mintea, sufletul si duhul inchinatorului? Inchinarea se face in duh. Sufletul nostru este vulnerabil. Emotiile noastre fluctueaza in asa fel incat de la o clipa la alta suntem cand intr-o stare “de chef”, cand intr-o stare in care nu simtim nimic deosebit atunci cand ne inchinam. De aceea inchinarea nu se face in primul rand cu sufletul.


Inchinarea in viata lui David – inchinarea ca dedicare

Din viata de inchinare a imparatului David am invatat, in primul rand ca inchinarea inseamna sa nu iti dai nici macar o clipa de ragaz, ci in fiecare moment sa te intrebi ce ai mai putea face pentru Dumnezeul tau. David a fost un om dupa inima lui Dumnezeu pentru ca a cautat permanent sa afle ce doreste Dumnezeu sa mai lucreze, pentru ce anume bate inima lui Dumnezeu. Preocuparea principala a lui David a fost sa-i construiasca Domnului o casa, dar , spre surprinderea lui, Dumnezeu a fost Cel care i-a zidit lui David o casa vesnica. Deci, sa fii un om dupa inima lui Dumnezeu presupune sa te intrebi mereu si sa stii pentru ce bate inima lui Dumnezeu.

Unul din ultimele aspecte ale vietii lui David, a fost acela de a organiza lauda si inchinarea intr-un program special care sa dureze pentru toate generatiile


Muzica – un instrument al inchinarii

In lucrarea inchinarii crestine, muzica este esentiala, plina de putere si nu lipsita de risc. De aceea, aceasta trebuie folosita inteligent, imaginativ, cu mult discernamant si cu rugaciune.

Baza oricarei practici crestine trebuie sa fie Cuvantul Sfintelor Scripturi. Acesta constituie primul element ce confera caracterul teologic al oricarei manifestari de inchinare. Istoria muzicii bisericesti este cel de-al doilea element teologic. Cel de-al treilea este dat de factorul rational.”


Inchinarea ascunde in ea puterea lui Dumnezeu

(vezi experienta lui Iosafat din 2 Cronici 20)

Inchinarea adusa lui Dumnezeu elibereaza puterea Lui supranaturala. Experienta inchinarii aduse lui Dumnezeu, ca o expresie a dragostei si credintei mele, a reprezentat un aspect din viata mea, incarcat cu o deosebita semnificatie. Exista perioade cand inima mea este plina de tristete. Exista perioade cand greutatile zilei sunt asa de mari incat ma simt coplesit – pana cand imi aduc aminte sa ma inchin lui Dumnezeu.

Din nou si din nou, Dumnezeu a onorat timpul meu de inchinare inaintea Lui ca o expresie a increderii mele in El si a ascultarii de Cuvantul Sau.


Inchinarea in comunitate cere o pregatire atat a liderului cat si a congregatiei

Voi impartasi cu voi cateva motive pentru care, cred eu, inchinarea adusa lui Dumnezeu este atat de importanta in viata unui credincios.

Rugaciunea ne sensibilizeaza fata de adevaratul inteles al inchinarii. Persoana care petrece timp in interiorul divinului cerc de partasie, niciodata nu va intra in inchinare fara sa fie plin de sensibilitate fata de ceea ce poate sa apara in acest timp.

Un lider de inchinare, cu siguranta, are multe lucruri de pregatit pentru a conduce oamenii saptamanal in inchinare, de la pregatirea unei predici la alegerea ordinii cantecelor. Dar inainte de a lua in considerare aspectele tehnice, am invatat sa urmaresc mai intai partea spirituala.

Corul, solistii si instrumentistii contribuie intr-o masura foarte importanta la muzica de inchinare, insa corul cel mai semnificativ e format din barbatii si femeile din biserica si acestia nu au voci foarte bine pregatite.

„Predicam Cuvantul lui Dumnezeu si cantam laude; cantam cantece corale sau imnuri; uneori ne rugam cu capetele plecate, alteori cu fetele in sus; ne rugam unii pentru altii individual sau in grupe mici; ne inchinam cu vocea si cu mainile, si mai rar, chiar dansam! Pe scurt, tintim sa ne inchinam nu doar cu mintea noastra, ci si cu inima noastra.”


Inchinarea poate avea forme diverse; ea pune creativitatea noastra la incercare

„In raspunsul nostru catre Dumnezeu, ar trebui sa fim deschisi sa folosim orice expresie a frumusetii si genialitatii, care sunt reflexii ale naturii Lui.”

„Chiar si in cadrul unui serviciu religios traditional, fara a renunta la vreuna dintre rubricile obisnuite, putem sa introducem unele schimbari care sa revitalizeze si sa reimprospateze atmosfera.”